یکی از همین روزها ...

بیا هذیانهای مان را بنویسیم ، نگران نباش این اطراف کسی کتاب نمی خواند...

یکی از همین روزها ...

بیا هذیانهای مان را بنویسیم ، نگران نباش این اطراف کسی کتاب نمی خواند...

عنصر وجودی متولدین ماههای مختلف (طالع بینی)

مشخصات‌ متولدین‌ فروردین‌ ماه‌

فروردین‌: نوزاد طبیعت‌
سمبل‌: قوچ‌
شعار: من‌ هستم‌
سیاره‌:مارس‌ (مریخ‌)
عنصر وجود: آتش‌
فلز وجود: آهن‌
سنگ‌ خوش‌یمن‌: الماس‌
رنگ‌ محبوب‌: زرد و قرمز روشن‌


مشخصات‌ متولدین‌ اردیبهشت‌ ماه‌

اردیبهشت‌: طفل‌ شیرخوار طبیعت‌
سمبل‌: گاو نر
شعار: من‌ دارم‌
سیاره‌: ونوس‌ (زهره‌)
عنصر وجود: خاک‌
شخصیت‌: ثابت‌
فلز وجود: مس‌
سنگ‌ خوش‌یمن‌: یاقوت‌ کبود
رنگ‌ محبوب‌: آبی‌ آسمانی‌، صورتی‌


مشخصات‌ متولدین‌ خرداد ماه‌

خرداد: کودک‌ طبیعت‌
سمبل‌: دوقلوها
شعار: من‌ فکر می‌کنم‌
سیاره‌: مرکوری‌ (عطارد)
عنصر وجود: هوا
شخصیت‌: راوی‌
فلز وجود: جیوه‌
سنگ‌ خوش‌یمن‌: زمرد
رنگ‌ محبوب‌: زرد، سبز و آبی‌


مشخصات‌ متولدین‌ تیر ماه‌

تیر: تازه‌ بالغ‌ طبیعت‌
سمبل‌: خرچنگ‌
شعار: من‌ احساس‌ می‌کنم‌
سیاره‌: ماه‌
عنصر وجود: آب‌
فلز وجود: نقره‌
سنگ‌ خوش‌یمن‌: مروارید
رنگ‌ محبوب‌: خاکستری‌


مشخصات‌ متولدین‌ مرداد ماه‌

مرداد: جوان‌ طبیعت‌
سمبل‌: شیر
شعار: من‌ اراده‌ می‌کنم‌
سیاره‌: خورشید
عنصر وجود: آتش‌
شخصیت‌: ثابت‌
فلز وجود: طلا
سنگ‌ خوش‌یمن‌: یاقوت‌ زرد
رنگ‌ محبوب‌: رنگ‌ زرد


مشخصات‌ متولدین‌ شهریور ماه‌

شهریور: بالغ‌ طبیعت‌
سمبل‌: فرشته‌
شعار: من‌ تجزیه‌ و تحلیل‌ می‌کنم‌
سیاره‌: مرکوری‌
عنصر وجود: خاک‌
شخصیت‌: راوی‌
فلز وجود: پلاتین‌
سنگ‌ خوش‌یمن‌: عقیق‌ سبز
رنگ‌ محبوب‌: خاکستری‌ و سبز


مشخصات‌ متولدین‌ مهر ماه‌

مهر: با آرمان‌ ازدواج‌
سمبل‌: ترازو
شعار: من‌ تعادل‌ را برقرار می‌کنم‌
سیاره‌: ونوس‌ (زهره‌)
عنصر وجود: هوا
فلز وجود: مس‌
سنگ‌ خوش‌یمن‌: الماس‌
رنگ‌ محبوب‌: بژ و قهوه‌ای‌


مشخصات‌ متولدین‌ آبان‌ ماه‌

سمبل‌: عقرب‌
شعار: من‌ آرزو می‌کنم‌
سیاره‌: پلوتون‌
عنصر وجود: آب‌
فلز وجود: آهن‌
سنگ‌ خوش‌یمن‌: سیلیس‌
رنگ‌ محبوب‌: قرمز تیره‌


مشخصات‌ متولدین‌ آذر ماه‌
آذر: آرمان کسب واطلاعات
سمبل‌: اسب‌
شعار: من‌ می‌بینم‌
سیاره‌: مشتری‌
عنصر وجود: آتش‌
فلز وجود: قلع‌
سنگ‌ خوش‌یمن‌: فیروزه‌
رنگ‌ محبوب‌: ارغوانی‌


مشخصات‌ متولدین‌ دی‌ ماه‌
دی: آرمان تجربه کردن
سمبل‌: بز
شعار: من‌ به‌ کار می‌گیرم‌
سیاره‌: زحل‌
عنصر وجود: خاک‌
فلز وجود: سرب‌
سنگ‌ خوش‌یمن‌: عقیق‌ رنگارنگ‌
رنگ‌ محبوب‌: سیاه‌ و قهوه‌ای‌


مشخصات‌ متولدین‌ بهمن‌ ماه‌

بهمن: آرمان ایده آلیست

سمبل: دلو (دختری در حال ریختن آب)
شعار: من‌ می‌دانم‌
سیاره‌: اورانوس‌
عنصر وجود: هوا
شخصیت‌: ثابت‌
فلز وجود: اورانیوم‌
سنگ‌ خوش‌یمن‌: یاقوت‌ کبود
رنگ‌ محبوب‌: آبی‌ آسمانی‌


مشخصات‌ متولدین‌ اسفند ماه‌
اسفند: آرمان تفویض
سمبل‌: ماهی‌
شعار: من‌ باور دارم‌
سیاره‌: نپتون‌
عنصر وجود: آب‌
شخصیت‌: راوی‌
سنگ‌ خوش‌یمن‌: زمرد
رنگ‌ محبوب‌: آبی‌ و سبزروشن‌

کهنه عشق


سلام ای کهنه عشق من ، که یاد تو چه پابرجاست

                                     سلام بر روی ماه تو ، عزیز دل سلام از ماست

تو یک رویای کوتاهی ، دعای هرسحرگاهی

                                      شدم خام عشقت چون ، مرا اینگونه می خواهی

من آن خاموش خاموشم ، که با شادی نمی جوشم

                                   ندارم هیچ گناهی جز ، که از تو چشم نمی پوشم

تو غم در شکل آوازی ، شکوهه اوج پروازی

                                   نداری هیچ گناهی جز، که بر من دل نمی بازی

مرا دیوانه می خواهی ، زخود بیگانه می خواهی
                                 

                                مرا دلباخته چون مجنون ، زمن افسانه می خواهی

 

شدم بیگانه با هستی ، زخود بی خودتر از مستی

                             نگاهم کن ، نگاهم کن ، شدم هر آنچه می خواستی


بکُش دل را ، شهامت کن ، مرا از غصه راحت کن

                             شدم انگشت نمای خلق ، مرا تو درس عبرت کن

بکن حرف مرا باور ، نیابی از من عاشق تر

                           نمی ترسم من از اقرار ، گذشت آب از سرم دیگر

 

 

معتاد


 وقتی سکوت ِ دهکده  فریاد می شود
                                       تاریخ از ،انحصار ِ تو آزاد می شود
ا

  

تاریخ  ، یک کتاب ِ قدیمی ست که در آن
                                      از زخم های کهنه ی من یاد می شود

 

از من گرفت دخترِ ِخان هرچه داشتم         

                                                         تا کی به اهل  ِ دهکده بیداد می شود؟

 

خاتون! به رودخانه ی قصرت سری بزن
                                   موسی  ، دل  ِ من  است که نوزاد می شود

 

با این غزل  ،به مـُلک  ِ سلیمان رسیده ام
                                     این مرد ِ خسته  ، همسفر ِ باد می شود

 

ای ابروان  ِوحشــی  ِتو لشکر ِ مغول!‏
                                       پس کی دل  ِ خراب ِ من  ، آباد می شود؟

        

در تو هزار مزرعه  ،  خشخاش ِ  تازه است    

                                      آدم به  چشـــــــــــــم های تو معتاد می شود

 

گذشت ...


دردا که درد عشق تو از گفتگو گذشت

                                             وز عمر من مپرس که آبی زجو گذشت


افسانه امید محال من ایدریغ

                                         آنقدر شکوه داست که از های و هو گذشت


هر کس نشان من زتو پرسید همین بگوی


                                                دیوانه ای که عاقبت از آبرو گذشت


اکنون حریف مستی من در زمانه نیست

                                           ساقی به هوش باش که کار از سبو گذشت


تطهیر شرط اول ذکر است در نماز

                                     عشق آن عبادتیست که از هر وضو گذشت


دامان من ز قید تو ای عمر پر فریب

                                      رنگین چنان شده است که از شستشو گذشت


من کیستم بدام تو ای چرخ وازگون

                                             دریا دلی که از سر هر آرزو گذشت